UnitedHealth rakipleri siber saldırı sonrası yeni sözleşmeler imzalıyor
Bu şirketler, sektörün tek bir tedarikçiye bağımlı kalmamak için birden fazla hizmet sağlayıcıyla çalışma yönündeki değişiminden faydalandı. Sağlık teknolojisi uzmanlarına göre bu değişim uzun zamandır gerekli görülüyordu.
UnitedHealth’in gelirine küçük bir katkı sağlayan Change Healthcare, ABD’deki tıbbi taleplerin yaklaşık yarısını işlemesi nedeniyle sektörde önemli bir yere sahip.
21 Şubat’taki siber saldırı, sağlık hizmeti sağlayıcıları için ciddi aksamalara yol açtı. Sağlayıcılar, talepler ve sigorta doğrulamaları için kağıt süreçlerine geri dönmek zorunda kaldı, bu da ödemelerde gecikmelere neden oldu.
Saldırının UnitedHealth üzerindeki finansal etkisinin bu yıl 2,45 milyar dolara kadar ulaşabileceği tahmin ediliyor. Olay, doğrudan iş ilişkilerini etkilemekle kalmadı, aynı zamanda diğer yazılım tedarikçileri aracılığıyla dolaylı bağımlılıkların risklerini de ortaya çıkardı.
Change’in daha küçük bir rakibi olan Inovalon’un başkanı Eron Kelly, sektörün tek bir arıza noktasına güvenmenin çok riskli olduğunu fark ettiğini vurguladı. Inovalon’un yaklaşık 344.000 sağlık hizmeti sağlayıcısını kapsayan kuruluşlarla sözleşme imzaladığı ve bunların %98’inin artık uzun vadeli sözleşmeler yaptığı bildirildi.
Availity, saldırıya yanıt olarak talep işlemlerine yardımcı olmak için ücretsiz bir hizmet olan Lifeline’ı başlattı ve 300.000’den fazla sağlayıcıya destek verdi. Şirket şimdi bu müşterileri kalıcı müşterilere dönüştürmeye odaklanıyor, ancak kaç tanesinin bu geçişi yaptığını açıklamadı.
Waystar da hızla uyum sağladı ve hastanelerin ve doktor muayenehanelerinin sözleşme imzaladıktan sonra 72 saat içinde kendi finansal yönetim yazılımına geçmesini sağladı ve 30.000’den fazla sağlayıcıyı sisteme dahil etmeyi başardı. Waystar’ın müşterilerinin çoğu standart iki ila üç yıllık sözleşmeler imzaladı.
Tebra ve TherapyNotes gibi daha küçük sağlık yazılımı sağlayıcıları ya Change Healthcare’den ayrıldı ya da ek bir tedarikçi ekledi. Örneğin Tebra, hasta sigorta doğrulama trafiğinin %99,7’sini Change’den diğer hizmet sağlayıcılara yönlendirdi.
Yaşanan zorluklara rağmen, Change’i de bünyesinde bulunduran Optum Insight’ın CEO’su Roger Connor, şirketin çok güvenli bir teknoloji sistemini geri getirdiğini ve müşteri tabanını yeniden kazanmak ve genişletmek için çalıştığını belirtti.
Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.